Niezła sumka – na Euro w Polsce zarobiliśmy…

Michał Toczyski | Warto wiedzieć więcej

W ciągu trzech tygodni, od turystów zagranicznych goszczących na Euro 2012 udało się wyciągnąć porządny, śliczny i pięknie brzmiący jeden miliard złotych. To wszystko brzmi jeszcze piękniej, kiedy dodamy, że szacunki przewidywały zysk mniejszy o 200 milionów złotych.

Instytut Turystyki przekazał opinii publicznej dane, z których wynika, że gość z zagranicy w trakcie pobytu w naszym kraju wydał średnio 1541 zł, a dziennie - 243 zł. Dodając do tego pieniądze związane z mistrzostwami a wydane jeszcze przed przyjazdem do Polski np. nocleg, transport, ubezpieczenie, łączna suma rośnie do 2654 zł. Łącznie ok. 600 tys. cudzoziemców wydało w Polsce 980 mln zł.

Mikołaj Piotrowski, dyrektora ds. komunikacji w spółce PL.2012 jest zdania iż Polska zyskała na Euro 2012 nie tylko finansowo:  ,,Niezwykle ważne jest wzmocnienie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej.”

PBS przeprowadził badań z których dowiadujemy się, że 85 proc. obcokrajowców którzy gościli w naszym kraju, bardzo dobrze oceniło organizację mistrzostw (co bardzo ważne - lepiej niż Euro 2008 w Austrii, które dobrze oceniło 68 proc. obcokrajowców). 80 proc. z nich, czyli ok. pół miliona, deklaruje, że ponownie odwiedzi nasz kraj, a 92 proc. poleci Polskę swoim znajomym jako kraj atrakcyjny turystycznie.

Według przygotowanego przez polskich naukowców raportu Impact, dotyczącego wpływu Euro2012 na gospodarkę, dzięki poprawie wizerunku po mistrzostwach, przychody z turystyki zagranicznej do roku 2020 wzrosną łącznie o 4,2 mld zł.

Ministerstwo Sportu i Turystyki ocenia, że w latach 2013-2020 polskie PKB, dzięki poprawie wizerunku kraju na arenie międzynarodowej i modernizacji infrastruktury transportowej osiągniętej w wyniku przygotowań i organizacji Euro 2012, wzrośnie łącznie o 20 mld zł.

Dodaj nową odpowiedź

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Image links with 'rel="lightbox"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Image links from G2 are formatted for use with Lightbox2
  • Image links with 'rel="lightshow"' in the <a> tag will appear in a Lightbox slideshow when clicked on.
  • Links to HTML content with 'rel="lightframe"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to video content with 'rel="lightvideo"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to inline or modal content with 'rel="lightmodal"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).