Ubisoft zdecydował się na ekologiczną akcję, w ramach której chce całkowicie wyeliminować papierowe instrukcje i zastąpić je wersją elektroniczną, dostępną na płycie z grą. Akcja ma dotyczyć wszystkich tytułów wydawanych na platformy PlayStation®3 (PS3™), Xbox 360® oraz PC. Program jest pierwszą tego rodzaju inicjatywą na rynku wydawców gier. Pierwszym tytułem, który zostanie wydany z eko instrukcją będzie Shaun White Skateboarding. Elektroniczne instrukcje przyniosą wiele korzyści samym graczom i środowisku. Informacje o grze będą obszerniejsze, a dostęp do nich dużo łatwiejszy. Wewnętrzne dane Ubisoft pokazują, że na wyprodukowanie 1 tony papieru, wykorzystywanego na instrukcje do gier potrzeba 2 ton drewna z 13 drzew, co daje wskaźnik zużycia energii na poziomie 28 milionów BTU (jest to ekwiwalent zużycia energii przez 1 gospodarstwo domowe w ciągu roku ), wyprodukowania gazów cieplarnianych na poziomie ponad 6 tyś lbs CO2 i zużycia wody na poziomie 57 tyś litrów. “To jest naprawdę wspaniałe, że Ubisoft podjął świadome działania ekologiczne, związane z nowymi opakowaniami gier,” komentował złoty medalista Igrzysk Olimpijskich Shaun White. “Jestem pod wrażeniem -, że moja nowa gra, będzie pierwszą wydaną w ramach nowej inicjatywy eko opakowań.” Dodatkowo Ubisoft nawiązał współpracę z Technimark Inc., aby stworzyć najbardziej przyjazne środowisku i całkowicie nadające się do recyclingu pudełka DVD. Wszystkie gry, wydawane przez Ubisoft w Ameryce Północnej na platformę PC, będą zapakowane w pudełka “ecoTech”. Pierwszą grą, która pojawi się na półkach w tych opakowaniach będzie Tom Clancy’s Splinter Cell Conviction PC, której premiera przewidziana jest na 27 kwietnia br. Elektroniczne instrukcje w grach pojawiły się w Ameryce Północnej już w marcu tego roku. “Ubisoft jest kojarzony przede wszystkim z wydawania świetnych gier, ale bycie liderem wśród przedsiębiorstw chroniących drzewa jest specjalnym przywilejem,” powiedział Laurent Detoc, prezez Ubisoft w Ameryce Północnej. “Inicjatywy przyjazne środowisku są bardzo istotne dla społeczeństwa globalnego, a elektroniczne instrukcje do gier na platformy Xbox 360 i PS3 są najnowszym przykładem odpowiedzialności za środowisko Ubisoft.” O Ubisoft Ubisoft jest jednym z największych producentów, wydawców oraz dystrybutorów interaktywnych produktów rozrywkowych w skali światowej. To firma, która rozwinęła się znacząco poprzez zróżnicowany i szeroki wachlarz produktów i partnerstw. Ubisoft posiada obecnie biura w 28 krajach i oferuje swoje produkty w ponad 55 państwach na całym świecie. Celem firmy jest wyznaczanie kierunku w branży produkcji gier, dostarczając użytkownikom produkty na najwyższym poziomie. W roku finansowym 2008-2009 Ubisoft wygenerował sprzedaż na poziomie 1,058 miliarda euro. Więcej o Ubisoft na www.ubisoftgroup.com. O Technimark ecoTech jest produktem Technimark's Sustainable Products Group, która skupia się na projektowaniu specjalnych rozwiazań na wyłączność, które są efektywne kosztowo, zrównoważone i przyjazne środowisku. Technimark jest całkowicie związany z recyclingiem i przemysłem produkującym plastik. Od 1983 roku jest liderem rozwiązań w produkcji plastiku na całym świecie. Więcej informacji na: www.technimark.com . 2009 Ubisoft Entertainment. Wszelkie prawa zastrzeżone. Assassin's Creed, Ubisoft, Ubi.com i logo Ubisoft są zastrzeżonymi znakami towarowymi Ubisoft Entertainment w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach. Loga z rodziny "PS” są zastrzeżonymi znakami towarowymi Sony Computer Entertainment Inc. Microsoft, Xbox, Xbox 360, Xbox LIVE, i logo Xbox są zastrzeżonymi znakami towarowymi korporacji Microsoft i są używane jest używany w oparciu o licencję Microsoft. Źródło: OtoPR
Dodaj nową odpowiedź