Top 4 Niekonwencjonalnych polskich „artystów” w Internecie

Michał Toczyski | Warto wiedzieć więcej
Do tej pory skupiłem się na postaciach, które swój sukces w Internecie zawdzięczają ciężkiej pracy, pomysłowości oraz niekonwencjonalnym pomysłom. Internet ma jednak to do siebie, że każdy możemy promować swoją własną osobę, w taki sposób, jaki tylko sobie zażyczy, – mimo, że często przekonanie o własnych umiejętnościach, rozmija się z brutalną prawdą. Przed państwem lista czterech polskich postaci, które swoją popularność zawdzięczają obśmianiu ich przez internautów.

Numer 4 – Lech Roch Pawlak

Legenda Internetu z roku 2007. Niecodzienny polski „raper”, reprezentant kultury Hip–Hopu. Zaistniał, dzięki niezwykłej umiejętności łączenia losowych słów w mało sensowne rymy. Posiada też zdolność improwizowania w języku francuskim. Artysta sam przyznaję, że nie piszę swoich tekstów, a wymyśla je spontanicznie na poczekaniu. Najbardziej znanym fragmentem jego piosenek stał się dźwięczny werset „Wena jest King Konga. Lech Roch pojawił się w programie Ewy Drzyzgi „Rozmowy w toku” w 2008 roku. Niestety okazało się, że popularność Leszka była przejściowa. Od czasu swoich najpopularniejszy filmików, nie wydał nic, co ponownie wzniosło by go na szczyt Internetu. W jedynym z nowszych odcinków „Niekrytego Krytyka”, recenzent zanalizował przesłanie jego tekstów.

Numer 3 – Pani Barbara

Pani Barbara Rogowska (znana bardziej pod nazwiskiem Kwarc) to emerytowana garderobianka Teatru Polskiego w Wrocławiu. Jej postać pojawiła się po raz pierwszy w stylizowanym na dokument, komedii „Klatka B”. Pani Barbara zasłynęła w niej ze swojego ciętego języka i ostrych opinii. Potem rozpoczęła działalność na własną rękę, komentując na swój wyjątkowy sposób sprawy życia codziennego i najnowsze doniesienia medialne. W latach 2008 – 2009 występowała w programie „Szymon Majewski Show”, gdzie prowadziła „Pralnię Towarzyską”. W grudniu 2009, internauci koronowali ją na „Królową polskiego Internetu”. W roku 2010 pojawiła się w teledysku Peji „Gruba Impra z Rysiem 2. Niewątpliwie za jej największy sukces można uznać, ze udało jej się przekonać widzów, iż naprawdę jest taką osobą, jaką kreuje się w swoich filmikach. Do „Klatki B”, dostała się dzięki agencji statystów, podobnie jak cała obsada tego serialu.

Numer 2 – Gracjan Roztocki

Objawienie roku 2008. Niepozorny 46-letni cukiernik z Krakowa, ubrany w krótkie spodenki, pasiastą koszulę i gustowne klapki. Tak w skrócie można określić Gracjana Roztockiego miłośnika sztuki i piosenkarza. Gracjan podbił Internet dzięki swoim niezwykle ambitnym piosenkom z głębokim niczym mazurskie jeziora przesłaniem. To właśnie jego postaci zawdzięczamy takie hity jak „Moje czerwone stringi”, „Internet” czy „Gratka w błotku”. W swoich teledyskach pokazuję również swoje zamiłowanie do naturystki, ukazując się widzą w stroju Adama. W „Szymon Majewski Show” też się pojawił, lecz na krótko. W 2008 wystąpił w kampanii reklamowej sieci sklepów „Media Markt” razem z innymi „fenomenami” Internetu w tamtym okresie. Pan Roztocki tworzy do dziś zaskakując nas to coraz nowszymi i ambitniejszymi balladami.

Numer 1 – Roland Pieczkowski

Roland Pieczkowski to postać, której blask nieco przyćmiły ostatnie lata. Swój wizerunek zaczął budować jeszcze przed epoką „Web 2.0”. Roland wystąpił chyba, we wszystkich programach telewizyjnych, gdzie można zaprezentować swoje umiejętności wokalne, bądź taneczne. Przygodę zaczynał w „Szansie na sukces”, gdzie wystąpił parokrotnie. Potem był „Idol” Polsatu, gdzie dostał się do mało zaszczytnej dziesiątki najśmieszniejszych występów. W kolejnych edycjach muzycznego show Polsatu, lecz za każdym razem jego wysiłki odnosiły podobny skutek. Lata później pojawił się w tanecznym programie „You Can Dance” TVN,’u, ale podobnie jak jego zdolności wokalne, nieostały one docenione przez Jury programu. Roland sam określa się mianem człowieka z pasją i mocnym charakterem. Nie podda się krytyce i ośmieszaniu jego osoby, aż w końcu uda mu się osiągnąć wymarzony sukces. Apogeum jego popularności przypada na rok 2008, wraz z pojawieniem się w sieci archiwalnych filmików z jego występami. Doczekał się nawet amatorskiego filmu, krótkometrażowego poświęconego w całości jego osobie. Podobnie jak Gracjan Roztocki, wystąpił w 2008 w reklamie „Media Markt”. Wraz z nadchodzącym powrotem „Idola” i nowym programem muzycznym X-Factor”, jestem pewien, że z tym Panem jeszcze się spotkamy. A teraz chwila refleksji. Co pozwala, tego typu twórczości wzbić się na wyżyny popularności. Oglądalność. Jeśli coś jest dla nas tak żenujące, że aż śmieszne rozsyłamy takowe filmy do naszych znajomych, nabijając magiczny licznik oglądnięć. Następnie media zauważają nową gwiazdę i zaczynają ją promować we własnych środkach przekazu. Czy to dobrze, czy źle? Zależy od naszego poczucia humoru. Bolesną kwestią tego zjawiska, jest fakt, iż część tego typu „artystów” nie zdaję sobie sprawy z faktu, że ich przysłowiowe „Pięć minut” spowodowane jest uśmiechem politowania widzów. Oczywiście nie generalizuję, doskonałym przykładem jest wspomniana w tym artykule Pani Barbara, które celowo wykorzystuję to zjawisko dla własnych korzyści. Sami zatem jesteśmy kołem napędzającym spirale marketingu. Z drugiej jednak strony, dobrze mieć się z czego pośmiać. Mateusz Pawłowski

Dodaj nową odpowiedź

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Image links with 'rel="lightbox"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Image links from G2 are formatted for use with Lightbox2
  • Image links with 'rel="lightshow"' in the <a> tag will appear in a Lightbox slideshow when clicked on.
  • Links to HTML content with 'rel="lightframe"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to video content with 'rel="lightvideo"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to inline or modal content with 'rel="lightmodal"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).