Czeska Rakieta

Łukasz Kacprowicz | Warto wiedzieć więcej
Gwiazda stoiska Skody w Genewie sprawiła, iż osoby twierdzące, że ta firma produkuje jedynie powolne auta nie budzące żadnych emocji, są w błędzie. Podobnie jak ci, którzy gamę RS kojarzą jedynie z jednostkami wysokoprężnymi – nowa Fabia RS dysponuje aż 180 końmi mechanicznymi wytwarzanymi nie z oleju napędowego, a benzyny. Silnik o niepozornej pojemności 1,4 l produkuje aż 180 KM dzięki połączeniu zalet kompresora i turbosprężarki. Auto kojarzące się raczej z miastem potrafi zaskoczyć osoby drwiące ze Skód na autostradzie: maksymalna prędkość to 224 km/h, a osiągnięcie setki zajmuje zaledwie 7,3 sekundy. Co ciekawe, wersja kombi jest jeszcze szybsza – rozpędza się do 226 km/h. Nie są to osiągi znane z gamy RS w Audi, ale Skoda podąża w dobrym kierunku. Doładowana jednostka nie przestaje dawać kierowcy przyjemności nawet podczas wizyt na stacji benzynowej. Średnie zużycie paliwa to tylko 6,4 l/100 km – niewiele aut z podobnymi osiągami może pochwalić się taką oszczędnością. Inżynierowie Skody nie ograniczyli się jedynie do wzmocnienia silnika. Z bliźniaczego Polo GTI zapożyczono system XDS (który do Polo trafił z Golfa), który wykorzystując czujniki układu ESP kontroluje poziom skręcenia kół oraz ich prędkość, co poprawia prowadzenia się pojazdu w szybkich zakrętach i daje bardziej neutralne zachowanie, gdyż zapobiega poślizgom mniej obciążonego koła będącego po wewnętrznej stronie zakrętu, poprawiając trakcję. By auto odróżniało się od zwykłych Fabii, zastosowano bardziej atrakcyjny przedni zderzak ze zintegrowanymi światłami przeciwmgłowymi, 17-calowe koła Gigaro, czerwone zaciski hamulcowe i przyciemniane szyby. Z tyłu również zastosowano nowy zderzak z dyfuzorem i podwójnym zakończeniem rury wydechowej. Na liście wyposażenia służącemu bezpieczeństwu znajduje się trio ESP, ABS i ASR. Dostępny jest także układ kontrolujący ciśnienie w oponach i asystent ruszania pod górę. Wewnątrz Fabii RS znajdziemy sportowe fotele z logo RS i trójramienną sportową kierownicę obszytą skórą, która opcjonalnie może zostać wyposażona w kontrolkę dźwigni zmiany biegów, współpracującą z siedmiobiegową automatyczną przekładnią DSG. Dotyczy to również wersji Combi. Skoda zmieniła także wygląd swego modelu rajdowego, Fabii Super 2000. Zgodnie z nowymi regulacjami FIA, samochód został poszerzony do 1820 mm. Aby zwiększyć osiągi rajdowej Fabii Super 2000, Skoda zmodyfikowała również wlot powietrza do silnika i układ wydechowy. http://ecoportal.getfocus.pl/

Dodaj nową odpowiedź

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Image links with 'rel="lightbox"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Image links from G2 are formatted for use with Lightbox2
  • Image links with 'rel="lightshow"' in the <a> tag will appear in a Lightbox slideshow when clicked on.
  • Links to HTML content with 'rel="lightframe"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to video content with 'rel="lightvideo"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to inline or modal content with 'rel="lightmodal"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).